Ztráta národní hrdosti: Česká značka O.K. končí a země přichází o další symbol
a- a a+Zůstává otázka: máme ještě nějakou sebeúctu? Opravdu chceme sedět a koukat, jak nám mizí další národní symboly?
Další rána do srdce národa: naše slavná letecká značka O.K. zmizí. Neuvěřitelné? Vlastně ani ne – tohle je dnešní Česko. Co ještě zůstane z hrdosti na naši zemi, když si necháme brát takové symboly? Díváme se na situaci, kde v pozadí stojí mocní a nečinně přihlíží, jak náš stát přichází o poslední kousky identity. Těžko se ubránit dojmu, že naši zemi zašlapávají do země se stejnou elegancí, s jakou se starají sami o sebe.
Není to jen o letecké značce, která na křídlech letadel kdysi nesla Česko do světa. Je to o ztrátě sebevědomí, o tom, že naše hodnoty a symboly mizí, zatímco politici tleskají, jak to „krásně privatizujeme.“ Známá O.K., kterou kdysi každý na letišti okamžitě poznal, teď bude jen dalším přívěskem v cizích rukou.
Kam jsme se to dostali? Jak může země, která si ještě před pár desítkami let tolik cenila svých symbolů, dovolit takový úpadek? Odpověď leží v ignoranci těch nahoře. Nezajímají je naše symboly, nezajímá je národní hrdost, když z toho nekouká osobní profit. Naše hodnoty, tradice, hrdost? Jen další zbytečné „staromilství“, kterému v tom jejich „moderním státě“ už není místo.
3 komentáře
Vítejte v diskusi ke článku. Sdílejte své názory, obavy i rady.
# Ivana neutrálně
České aerolinie letos slaví osmdesát let své existence 24. dubna 2003 Přesně před sto lety bratři Wrightové postavili ze dřeva, plátna a několika kovových trubek první motorové letadlo a svět začal psát historii létání. Pouhých dvacet let poté, co se lidstvo naučilo létat, odstartoval dvouplošník Aero A-14 Brandenburg, a zahájil dlouhou a bohatou historii českého vlajkového dopravce. Na jejím konci nyní stojí moderní letecká společnost, která je výkladní skříní České republiky a řadí se k významným evropským dopravcům. Společnost, která nabízí denně průměrně 140 letů do 67 destinací ve 42 zemích světa. 80 let v letadlovém parku ČSA Mezinárodní imatrikulační značka OK na trupech českých letadel se začala používat v roce 1930. Na konferenci Mezinárodního sdružení leteckých dopravců IATA byl ČSA přidělen „volací znak“ OK, což je takřka na celém světě synonymum pro vyjádření správnosti a dokonalosti. V Praze dnes večer přistane poslední komerční let Českých aerolinií pod kódem OK 26. října 2024, čtk V Praze dnes večer přistane poslední komerční let Českých aerolinií pod kódem OK 26.10. - V Praze dnes večer přistane poslední komerční let Českých aerolinií (ČSA) pod tradičním kódem OK. V systémech pro prodej letenek nebo na odletových tabulích budou lety označeny kódem QS, který používají Smartwings. Kód OK, barvy a logo ČSA ale zůstanou na letadlech. https://www.airways.cz/zprava/posledni-let-operovany-csa-online-reportaz/ https://cnn.iprima.cz/nasich-csa-si-vazil-cely-svet-smutni-letuska-ktera-u-koncicich-aerolinek-delala-43-let-451686 „Vždycky jsem si myslela, že vlajkového dopravce stát nenechá padnout. No, pletla jsem se,“ připouští lakonicky žena, která s těmi třemi velkými písmeny strávila velkou část života. „ČSA měly po celém světě obrovský respekt. Když jste to někde řekl, všichni mluvili uznale. Vím, že byl v zahraničí obrovský zájem i o značku OK. Chtělo ji odkoupit hodně, hodně aerolinek. ČSA ji nikdy neodprodaly. Jak to bude teď, netuším. Ach jo. To mi řekněte – jak tohle může někomu projít?“ Jak je vidět, tak prošlo, omlouvám se za ty odkazy a výňatky, ale bez nich by to asi nešlo, na primě říká Kovanda, že tento úpadek byl nastartován před 20 lety. Porovnej to s prvním článkem, tedy z této doby, kterým začíná komentář a povšimni si posledního řádku. https://www.dnoviny.cz/letecka-doprava/ceske-aerolinie-letos-slavi-osmdesat-let-sve-exist V té době nic nenasvědčovalo, že by se společnost blížila konci, naopak. Co se tedy stalo? Je to podobné jako u ČEZ? Z obou státních podniků se staly akciovky a nebudeme se bavit o miliardářských akciových podílech, sice u ČEZ by měl mít majoritní podíl stát, ale i ten je takovou „miliardářskou akciovkou\", a jejich dojnou krávou, miliardáři bohatnou a státní kasa je jak po moru. Je to o korupci, nebo tom kdo koho drží pod krkem, kdo na koho co ví? Smartwings, to je také taková podivná firma, česká, prý česká, ale vyznat se v těch prapodivných vazbách majitelů na zahraniční společnosti, kde si samozřejmě hřejí svojí miliardářskou polívčičku, to je běh na dlouhé trati. V roce 2020 chtěla společnost téměř 2 mld. ze státní kasy, aby se „vyhrabala z covidové nouze\", o vyžebrané částce se vyjadřuje s despektem, přičemž tehdy byla největším akcionářem Čína s téměř 50% podílem, ta jim nabídla 1Kč. Číňany prý vykoupili, ale to, že spolu s Letištěm stojí za zlikvidováním ČSA, které zhltla tato společnost, jim nikdo neodpáře. V devadesátkách byla u kormidla téměř stejná sestava jako dnes, stejní kmotři, stejní kamarádi a stejné pracky navzájem se myjící, kterým šmelení s „rodinným stříbrem\" nečinilo a nečiní potíže a navíc stáhnout tento stát na samé dno jejich politického bahna je jejich úkolem a cílem. Na tom dně čeká už jen krach, vlastně se tak přiblížíme bez války a nenásilně Ukrajině. Oligarchové českého byznysu si budou s fialovci přihrávat do svých kapes vyinkasované daně stále chudšího zbytku obyvatel. Za vším hledej jen špinavý kšefty, o ničem jiném to není. Národ se dojímá ztrátou další „světové marky\", která ve světě něco znamenala, slzí dojetím, ale slzet měl místo toho cinkání, kterým otevřel ne dveře, ale přímo vrata zkázy.
Odpovědět# Iva neutrálně
Že to nezajímá ty nahoře, je snad jasné ne?? Pro mě je stále nepochopitelné a den ode dne více, že to nezajímá obyčejný lid tohoto státu, je jim všechno jedno, strkají hlavu do písku. Pokud lidu to nic neříká.....Pán Bůh s námi !!! Pardon, všechno jim jedno není......nedej Bože, že se na jeden den zavřou obchody, to je naprostá katastrofa, :o))
Odpovědět
Reagujete na komentář
Zrušit reakciProsíme dodržujte slušné vychování a obecný kodex diskutujících.
Názory se daji projevovat i slušně, přesto s důrazem.